آموزشی

بررسی دلایل اینکه چرا چت جی پی تی کار نمیکنه؟

آیا شما هم با مشکل لاگین نشدن در چت جی پی تی رو به‌رو هستید و برای ورود به ChatGPT مشکل دارید؟ اگر در یک حلقه ورود گیر کرده‌اید، با خطاهای سرور داخلی مواجهید، یا اصلا نمی‌توانید به صفحه ورود دسترسی داشته باشید، نگران نباشید. اگر ظرفیت سرورهای ChatGPT پر یا دچار قطعی باشند، معمولاً فقط باید کمی صبر کنید تا ChatGPT دوباره کار کند. اما برای سایر خطاها، اقدامات ساده‌ای وجود دارد تا بتوانید دوباره وارد چت جی‌پی‌تی شوید.

در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه مشکل لاگین نشدن به چت جی پی تی را برطرف کنید و راه‌حل‌های ساده‌ای را برای رایج‌ترین خطاهای ChatGPT ارائه می‌کنیم.

خرید شماره مجازی ChatGPT
  • قیمت ارزان
  • تحویل فوری
  • امنیت بالا

 

چرا چت جی پی تی کار نمیکنه؟

هنگامی‌که نمی‌توانید وارد ChatGPT شوید، ممکن است در صفحه یک پیام خطا با مضمون «Unable to load site» مشاهده کنید، یا گزینه ورود به سیستم وجود نداشته باشد، یا ممکن است یکی از موارد زیر را تجربه کنید:

  • لود شدن‌های بی‌پایان ChatGPT پس از ورود به سیستم
  • یک حلقه ورود که در آن از شما خواسته می‌شود دائما یوزر و پسورد را وارد کرده و دوباره وارد شوید
  • یک پیغام خطای سرور ۵۰۳ در مرورگر شما
  • عدم موفقیت در فرآیند احراز هویت

چرا چت جی پی تی کار نمیکنه؟

اما مشکل لاگین نشدن در چت جی پی تی از کجاست؟

بدون ثبت‌نام در OpenAI و ارائه شماره تلفن خود نمی‌توانید از ChatGPT استفاده کنید. به‌علاوه چت جی‌پی‌تی برای اجرا به منابع سیستم زیادی نیاز دارد و OpenAI همیشه قادر به پاسخگویی به تقاضاها نیست. وقتی افراد زیادی سعی می‌کنند همزمان از ChatGPT استفاده کنند، این امر می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سرورها شود که شامل کار نکردن چت جی پی تی و مشکل در ورود به سیستم می‌شود.

در بیشتر مواردی که نمی‌توانید وارد ChatGPT شوید و در یک حلقه ورود گیر کرده‌اید یا خطای سرور 503 را می‌بینید، مشکل به دلیل ازدحام سرور است. سایر مشکلات سرورهای ChatGPT که به ازدحام شبکه مرتبط نیستند نیز می‌توانند مانع ورود شما به حسابتان شوند.

در موارد دیگر، مشکلات مربوط به ورود ChatGPT به دلیل مسائل مربوط به اعتبار ورود، مانند وارد کردن آدرس ایمیل یا رمز عبور اشتباه است. مشکلات اتصال به شبکه، که شامل مشکلات شبکه خصوصی مجازی (VPN) نیز می‌شود، می‌تواند مانع ورود به ChatGPT شود. کوکی‌های مرورگر و داده‌ها، خرابی افزونه‌های مرورگر و سایر مشکلات مرتبط نیز می‌توانند باعث ایجاد اختلال در ورود به ChatGPT شوند.

 

راهکارهایی برای حل مشکل لاگین نشدن چت جی پی تی

در ادامه برخی از رایج‌ترین دلایلی که چرا نمی‌توانید وارد حساب ChatGPT خود شوید و راهکارهایی برای رفع این مشکل را بیان می‌کنیم.

 

تایید حساب کاربری در چت جی پی تی

اگر حساب ChatGPT خود را تأیید نکرده باشید، نمی‌توانید وارد آن شوید. زمانی‌که در ChatGPT ثبت‌نام می‌کنید، یک ایمیل تأیید از OpenAI دریافت خواهید کرد که حاوی یک لینک است. قبل از اینکه بتوانید از چت‌بات استفاده کنید، باید روی لینک کلیک کنید تا آدرس ایمیل خود را تأیید کنید.

اگر اکانت خود را تأیید نکنید، اغلب هنگام لاگین کردن در یک حلقه ورود گیر می‌کنید.

در صورتی‌که ایمیل تأیید را دریافت نکرده‌اید، ابتدا پوشه اسپم ایمیل خود را بررسی کنید. اگر ایمیلی در آنجا پیدا نکردید به لینک https://labs.openai.com/auth/login بروید تا یک ایمیل تأیید دیگر برای شما ارسال شود.

اگر برای ثبت‌نام در ChatGPT به شماره مجازی نیاز دارید، به صفحه خرید شماره مجازی چت جی پی تی مراجعه کنید.

 

بررسی وضعیت سرور چت جی پی تی

از آنجایی‌که ChatGPT جدید است و تقاضا بسیار زیاد است، اغلب قطعی‌هایی وجود دارد که می‌تواند مانع ورود شما به سیستم شود. به صفحه OpenAI Status بروید. صفحه وضعیت OpenAI وضعیت فعلی و گذشته سرویس‌های مختلف ChatGPT را گزارش می‌کند.

اگر ChatGPT دچار مشکل باشد (خطای شبکه یا خطای سرور داخلی)، باید منتظر بمانید تا OpenAI مشکل را برطرف کند.

صفحه OpenAI Status

 

ورود از طریق OpenAI برای حل مشکل لاگین نشدن چت جی پی تی

گاهی اوقات ورود به ChatGPT غیرممکن است مگر اینکه ابتدا از پلتفرم OpenAI وارد شوید. اگر در یک حلقه ورود به سیستم گیر کرده‌اید و خطای «Too many redirects» دریافت می‌کنید، یا ابزار ChatGPT پس از وارد کردن اطلاعات شما به‌درستی لود نمی‌شود، ممکن است ورود از طریق OpenAI این مشکل را برطرف کند.

برای ورود به سیستم، اطلاعات کاربری ورود خود را (همان اطلاعاتی که برای دسترسی به ChatGPT استفاده می‌کنید) وارد کنید و پس از ورود به سیستم، به https://chat.openai.com بروید تا چت‌بات آن را راه‌اندازی کنید.

نکته: اگر به ChatGPT از طریق یک افزونه مرورگر یا روش شخص ثالث دیگری دسترسی دارید، سعی کنید به طور مستقیم از وب‌سایت آن وارد شوید. به صفحه اصلی ChatGPT بروید و وارد شوید تا مشکل لاگین نشدن چت جی پی تی را بررسی کنید.

 

بررسی وضعیت اتصال اینترنت و شبکه

همچنین ممکن است مشکل از اتصال اینترنت شما باشد. اگر از اتصال Wi-Fi استفاده می‌کنید سعی کنید از طریق اینترنت موبایل وارد شوید(یا برعکس).

در صورتی‌که می‌خواهید با هر شبکه‌ای که کنترلی روی آن را ندارید به ChatGPT دسترسی پیدا کنید، ممکن است سرپرست شبکه آن را مسدود کرده باشد. بنابراین احتمالا با یک اتصال اینترنتی دیگر بتوانید وارد سیستم شوید.

اگر می‌توانید از طریق اینترنت موبایل یا هر اتصال اینترنتی دیگر به ChatGPT دسترسی داشته باشید، ممکن است مشکل سخت‌افزار شبکه شما باشد. در برخی موارد، راه‌اندازی مجدد سخت‌افزار شبکه یا مودم برای رفع مشکل لاگین نشدن در چت جی پی تی کافی است.

 

فعال یا غیرفعال کردن VPN برای مشکل لاگین نشدن چت جی پی تی

متاسفانه چت جی پی تی چندین کشور از جمله ایران را تحریم کرده است و برای دسترسی به آن باید از VPN یا پروکسی استفاده کنید. بنابراین فیلترشکن خود را روشن کرده و صفحه را رفرش کنید.

در عین حال استفاده از VPN برای دسترسی به ChatGPT ممکن است بر توانایی شما برای ورود به سیستم تأثیر بگذارد. اگر VPN شما کند باشد یا به یک سرور راه دور در کشوری متصل باشید که اجازه دسترسی به ChatGPT را نمی‌دهد، غیرفعال کردن یا تغییر VPN باید مشکل لاگین نشدن در چت جی پی تی را حل کند.

اگر در دسترسی به سایت‌های دیگر نیز مشکل دارید، به دنبال رفع مشکلات اتصال VPN باشید.

فعال یا غیرفعال کردن VPN برای ورود به چت جی پی تی

 

خاموش کردن افزونه مسدودکننده تبلیغات

افزونه یا تنظیمات مسدودکننده تبلیغات ممکن است در ورود به ChatGPT اختلال ایجاد کند. اگر یک افزونه مرورگر مسدودکننده تبلیغات مانند uBlock Origin، AdBlock Plus یا Ghostery را نصب کرده‌اید، ممکن است مانع از ورود شما به ChatGPT شود.

مسدودکننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا تنظیمات آن را طوری قرار دهید که برای دسترسی و ورود به ChatGPT مشکلی ایجاد نکند.

 

پاک کردن کش و کوکی‌های مرورگر

ممکن است مرورگر شما داده‌هایی را ذخیره کرده باشد که از ورود شما به سیستم جلوگیری می‌کنند. اگر می‌توانید در دستگاه دیگری یا با استفاده از حالت ناشناس وارد ChatGPT شوید، پاک کردن داده‌های مرورگر باید مشکل لاگین نشدن در چت جی پی تی را حل کند.

کش خود را پاک کرده، کوکی‌های خود را حذف کنید و سپس بررسی کنید که آیا می‌توانید وارد شوید.

پاک کردن کش و کوکی‌های مرورگر

 

استفاده از دستگاه‌های دیگر یا تب ناشناس

اگر نمی‌توانید با کامپیوتر وارد چت جی پی تی شوید، تلفن‌همراه را امتحان کنید (یا برعکس). در شرایطی که دستگاه دیگری برای امتحان کردن ندارید، می‌توانید به جای آن یک پنجره ناشناس (Incognito) باز کنید. اگر می‌توانید در دستگاه دیگری یا در حالت ناشناس وارد سیستم شوید، معمولاً به این معنی است که داده‌های مرورگر در رایانه، تلفن یا تبلت شما مشکل دارد.

در صورتی‌که مرورگر وب دیگری روی رایانه خود دارید، می‌توانید از طریق آن مرورگر وارد ChatGPT شوید تا ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر.

همچنین این روزها می‌توانید از طریق برنامه رسمی ChatGPT در موبایل نیز به آن دسترسی داشته باشید. این برنامه را می‌توانید به‌صورت رایگان در فروشگاه Play Android و App Store iOS پیدا و دانلود کنید.

مطالعه مقاله مشکل access denied چت جی پی تی و راه‌های رفع آن توصیه می‌شود.

 

تغییر رمز عبور برای حل مشکل لاگین نشدن چت جی پی تی

ابتدا مطمئن شوید که از همان روش/ایمیلی استفاده می‌کنید که برای ثبت‌نام استفاده کرده‌اید و به‌علاوه مرورگر یا مدیر رمز عبور شما سهوا رمز عبور اشتباهی را ذخیره نکرده باشد.

در غیر این‌صورت اگر چت جی پی تی رمز عبور شما را نمی‌پذیرد، می‌توانید به‌راحتی آن را تغییر دهید. برای تغییر رمز عبور ChatGPT، یک پنجره ناشناس باز کنید و به https://chat.openai.com/auth/login بروید. سپس:

  • روی ورود کلیک کنید.
  • آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی «Continue» کلیک کنید.
  • زیر فیلد رمز عبور، روی «Forgot password» کلیک نمایید.
  • برای دریافت لینک بازنشانی رمز عبور روی «Continue» کلیک کنید.
  • ایمیل OpenAI را باز کرده و دستورالعمل‌ها را برای تغییر رمز عبور دنبال کنید.

تغییر رمز عبور برای رفع مشکل لاگین نشدن چت جی پی تی

در این‌صورت اگر مشکل لاگین نشدن در چت جی پی تی از رمز عبور شما باشد، پس از انجام این اقدامات می‌توانید وارد اکانت ChatGPT خود شوید.

 

آنچه در مشکل لاگین نشدن چت جی پی تی بررسی کردیم

مانند هر سرویس آنلاین دیگر، ChatGPT نیز ممکن است گاهی در دسترس نباشد. ممکن است این خطا از سمت شما یا سرورهای چت جی‌پی‌تی باشد. اگر از حساب‌های رایگان ChatGPT استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که در زمان‌های شلوغی اولویت با کاربران ChatGPT Pro است. اگر در زمان اوج مصرف نمی‌توانید به ChatGPT دسترسی پیدا کنید، کمی صبر کرده و بعداً دوباره بررسی کنید. از آنجایی‌که ChatGPT در سرتاسر جهان در دسترس است، بیشتر اوقات شلوغ است، اما بعد از نیمه‌شب و قبل از ساعت ۷ صبح احتمالا بهترین زمان است.

در این مقاله دلایل احتمالی که چرا چت جی پی تی کار نمی‌کنه و راهکارهایی برای حل مشکل لاگین نشدن در چت جی پی تی ارائه کردیم. با انجام موارد گفته شده می‌توانید به‌راحتی شروع به چت کردن با ChatGPT کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا