آموزشی

مشکل access denied چت جی پی تی و راه‌های رفع آن

چت بات پیشرو هوش مصنوعی ChatGPT از زمانی که راه‌اندازی شد، سرفصل خبرها بوده است. با وجود توانایی‌های تکنولوژیکی این هوش مصنوعی، چندین خطا وجود دارد که ممکن است هنگام استفاده از برنامه ChatGPT با آنها روبه‌رو شده باشید. یکی از این خطاهای رایج «مشکل access denied چت جی پی تی» است که ممکن است به دلایل متعدد در سیستم شما نمایش داده شود. اگر با این خطا مواجه شدید نگران نباشید. ارور access denied چت GPT را می‌توان به سرعت برطرف کرد. بیایید دلایل این خطا و چند راه حل سریع برای آن را بررسی کنیم.

خرید شماره مجازی ChatGPT
  • قیمت ارزان
  • تحویل فوری
  • امنیت بالا

 

مشکل access denied در چت جی پی تی چیست؟

مشکل access denied چت جی پی تی، خطایی است که دسترسی شما را به وب‌سایت ChatGPT محدود می‌کند. این ارور زمانی نمایش داده می‌شود که آدرس IP شما علامت‌گذاری شده یا از گشتن در وب‌سایت ChatGPT بلاک شده باشید. چت جی پی تی از یک فایروال امنیتی به نام Cloudflare استفاده می‌کند که وب‌سایت را از هرگونه حمله امنیت سایبری ایمن می‌کند. هنگامی که ChatGPT با این خطا مواجه می‌شود، پیغام زیر ظاهر می‌شود:

مشکل access denied در چت جی پی تی چیست؟

طبق تنظیمات امنیتی Cloudflare، هنگامی که آدرس آی‌پی را مخرب، جعلی یا هرزنامه می‌بیند، آن را مسدود می‌کند و کاربر هنگام تلاش برای استفاده از وب‌سایت ChatGPT، پیام منع دسترسی را دریافت می‌نماید. گاهی حتی اگر شرایط استفاده OpenAI را نقض نکرده باشید، یک مرورگر معیوب وب، یک VPN مسدود شده یا یک افزونه مرورگر وب که تداخل دارد، همچنان ممکن است این خطا را دریافت کنید.

 

راه‌های رفع مشکل access denied چت جی پی تی

چند دلیل مختلف وجود دارد که چرا ChatGPT ممکن است ارور access denied چت GPT را نمایش دهد. این بدان معنی است که شما باید چند راه حل مختلف را امتحان کنید تا خطا را رفع نمایید. چگونه می‌توانید کد خطای ChatGPT 1020 را برطرف کنید:

۱) داده‌ها و کوکی‌های کش ChatGPT را پاک کنید

پاک کردن داده‌های حافظه پنهان چت جی پی تی و کوکی‌های مرورگر به طور بالقوه می‌تواند به شما کمک کند تا از شر مشکل access denied  چت جی پی تی خلاص شوید. برای پاک کردن داده‌ها:

  • به تنظیمات مرورگر خود بروید.
  • سپس روی گزینهprivacy and security settings بزنید.
  • پس از آنCookies and other site data را انتخاب نمایید.
  • در کادر جستجو گزینه OpenAI را سرچ کنید.
  • پس از آن، تمام داده‌های کش و کوکی‌ها را با کلیک بر روی آیکون «trash» پاک کنید.

رفع مشکل access denied چت جی پی تی با پاک کردن داده‌ها و کوکی‌های کش

 

۲) قطع اتصال VPN برای رفع مشکل access denied چت جی پی تی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رفع کد خطای ChatGPT 1020 این است که اتصال VPN خود را غیرفعال یا فعال کنید. خطای عدم دسترسی معمولا به دلیل علامت‌گذاری وی‌پی‌ان رخ می‌دهد، بنابراین اگر از یک اتصال VPN فعال استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود آن را خاموش کنید تا بتوانید به وب‌سایت ChatGPT دسترسی پیدا کنید.

قطع اتصال VPN برای رفع مشکل access denied چت جی پی تی

 

۳) از یک وی‌پی‌ان دیگر استفاده کنید

راه دیگر این است که اگر با اتصال VPN فعلی خود قادر به دسترسی به وب سایت چت جی پی تی نیستید، از یک تغییردهنده IP دیگر استفاده کنید. ممکن است VPN فعلی شما توسط سیستم امنیتی ChatGPT محدود یا علامت‌گذاری شده باشد.

 

۴) غیرفعال‌سازی افزونه کروم برای حل مشکل access denied چت جی پی تی

همچنین می‌توانید کروم یا هر افزونه مرورگر دیگری را غیرفعال کنید تا با ارور access denied چت GPT مقابله نمایید. ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که افزونه Chrome مورد استفاده شما خراب شده باشد که مانعی برای اتصال به ChatGPT باشد.

برای غیرفعال کردن افزونه کروم:

  • مرورگر کروم را باز کنید و به منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه خود بروید.
  • بر روی گزینهExtensions بزنید. اگر مستقیما گزینه Extensions را پیدا نکردید، روی گزینه More Tools کلیک کنید و سپس Extensions را انتخاب کنید.
  • اکنون تمام افزونه‌های مرورگر خود را غیرفعال نمایید.

غیرفعال‌سازی افزونه کروم برای حل مشکل access denied چت جی پی تی

 

۵) مجوزهای امنیتی را در مرورگر خود بررسی کنید

باید بررسی کنید که آیا مجوزهای امنیتی لازم قبلا داده شده است یا خیر. به دلیل مجوزهای امنیتی ناکافی یا نادرست، ChatGPT ممکن است دسترسی شما را به وب‌سایت محدود کند. مجوزهای مجاز و رد شده را می‌توان با مدیر بررسی کرد و مجوزهای مورد نیاز را می‌توان فعال یا غیرفعال کرد و مجوزهای اضافی را می‌توان از مدیر درخواست کرد.

بررسی مجوزهای امنیتی برای مشکل access denied چت جی پی تی

 

۶) روتر خود را بررسی کنید

اگر آدرس IP شما توسط فایروال امنیتی ChatGPT مسدود شده است، برای استفاده از وب سایت باید آدرس IP دیگری را امتحان کنید. راه‌اندازی مجدد روتر باید مشکل access denied چت جی پی تی شما را حل کند زیرا آی‌پی فعلی شما را تغییر می‌دهد.

 

۷) بررسی سرور OpenAI برای مشکل access denied چت جی پی تی

اگر چیزی درست نشد، به OpenAI بروید و بررسی کنید که آیا سرورها خوب کار می‌کنند یا خراب هستند. با مراجعه به صفحه وضعیت سرور OpenAI، می‌توانید به سرعت اطمینان حاصل کنید که در حال حاضر قطعی وجود دارد.

نوارهای سبز نشان می دهد که سیستم کاملاً خوب کار می‌کند، در حالی‌که نوارهای قرمز نشان‌دهنده یک قطعی بزرگ است. اگر شاهد نوارهای قرمز هستید، به این معنی است که سرورهای OpenAI شاهد خطا هستند و باید منتظر بمانید تا مشکل برطرف شود.

بررسی سرور OpenAI برای مشکل access denied چت جی پی تی

 

۸) از مرورگر وب دیگری استفاده کنید

اگر مشکل شما برطرف نشد، سعی کنید از مرورگر وب دیگری در رایانه یا تلفن خود برای دسترسی به ChatGPT استفاده کنید. این کمک می‌کند تا بررسی کنید که آیا مشکل مربوط به مرورگر وب فعلی شما است یا خیر.

 

۹) از یک اتصال اینترنتی دیگر استفاده کنید

اگر همچنان مشکل access denied را در چت جی پی تی را می‌بینید، اتصال اینترنتی دیگری را امتحان کنید و ببینید آیا خطا برطرف می‌شود. می‌توانید رایانه خود را به شبکه Wi-Fi دیگری متصل نمایید و سپس سعی کنید به سایت ChatGPT دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید از عملکرد hotspot گوشی آیفون یا اندروید خود استفاده کنید.

 

۱۰) تماس با تیم پشتیبانیChatGPT  برای ارور access denied

اگر هنوز دسترسی به چت جی پی تی دسترسی ندارید، وقت آن است که کمک بخواهید. اگر می‌خواهید به سایت یا برنامه شخص ثالثی دسترسی پیدا کنید که از ChatGPT استفاده می‌کند، با مالک یا تیم پشتیبانی تماس بگیرید تا ببینید آیا می‌توانند به شما کمک کنند تا دوباره دسترسی پیدا کنید.

همچنین می‌توانید این کار را با رفتن به وب‌سایت help.openai.com و انتخاب حباب چت انجام دهید.

تماس با تیم پشتیبانیChatGPT  برای مشکل access denied چت جی پی تی

یکی‌دیگر از خطاهایی که ممکن است در این هوش مصنوعی دریافت کنید ارور Sorry, you have been blocked در چت جی پی تی است. در مقاله‌ای دیگر به راه‌های رفع این مشکل پرداختیم که پیشنهاد می‌کنم بخوانید.

 

دلایل دریافت ارور access denied چت GPT

مشکل access denied چت جی پی تی بسیار رایج است و ممکن است به دلایل مختلفی ظاهر شود که عبارتند از:

  • ترافیک سنگین وب‌سایت: به دلیل ترافیک سنگین وب‌‌سایت، سیستم ممکن است کاربران بیشتری را برای دسترسی به سایت ChatGPT محدود کرده باشد.
  • درخواست‌های بیش از حد همزمان: به دلیل پرس‌وجوها و درخواست‌های بیش از حد از یک کاربر در مدت کوتاهی، سیستم ممکن است شما را به عنوان هرزنامه علامت‌گذاری کند و از دسترسی بیشتر به وب‌سایت ChatGPT جلوگیری کند.
  • محدودیت روزانه تمام شده: ChatGPT محدودیت استفاده روزانه دارد و اگر آن محدودیت را رد کرده باشید، ممکن است دلیلی برای دیدن پیام خطای 1020 باشد.
  • فعالیت ناامن یا تقلبی از آدرس IP شما: اگر در برخی فعالیت‌های ناامن شرکت کرده‌اید یا یک شبکه ناامن دارید، ممکن است فایروال‌های امنیتی ChatGPT آدرس IP شما را مسدود کنند و در نتیجه پیغام ارور 1020 را نمایش دهند.
  • VPN یا سرور پراکسی که استفاده می‌کنید ممکن است علامت‌گذاری شده باشد: ممکن است سرور پروکسی یا VPN که استفاده می‌کنید توسط سیستم‌های امنیتی چت جی پی تی علامت‌گذاری شده باشد، بنابراین ارور access denied رخ می‌دهد.
  • مشکلات فنی یا باگ‌ها: اشکالات فنی یا خطاهای داخلی در سیستم‌های امنیتی ChatGPT ممکن است به اشتباه خطای دسترسی ممنوع را نمایش دهند.
  • ممکن است اطلاعات ورود به سیستم را اشتباه وارد کرده باشید: این احتمال نیز وجود دارد که پیام خطا به دلیل وارد کردن شناسه یا رمز عبور اشتباه هنگام ورود به حساب شما نمایش داده شود.
  • نسخه قدیمی نرم‌افزار: همچنین این احتمال وجود دارد که خطای ChatGPT Access Denied رخ دهد زیرا شما از نسخه قدیمی نرم‌افزار استفاده می‌کنید.

چرا با مشکل access denied چت جی پی تی مواجه می‌شویم؟

پیشنهاد می‌کنم مقاله ساخت شماره مجازی رایگان پی پال را نیز مطالعه نمایید.

 

آنچه در مشکل access denied در چت جی پی تی بررسی کردیم

هر نرم‌افزار، ابزار یا وب‌سایتی دارای اشکالاتی است و ChatGPT نیز همین‌طور است. ChatGPT زندگی را برای هر فردی آسان‌تر کرده است. با این حال، با برخی از اشکالات همراه است. یکی از جدیدترین آنها کد خطای 1020 است. در این مقاله به راه‌های برطرف کردن مشکل access denied چت جی پی تی پرداختیم و دلایل آن را بررسی نمودیم. امیدواریم با این روش‌های پیشنهادی در این مقاله مشکلتان حل شود.

اگر راه‌حل دیگری برای رفع ارور access denied  چت GPT دارید، خوشحال می‌شویم در کامنت‌ها به ما هم بگویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا