آموزشی

معرفی 10 سایت‌ برتر ساخت شماره مجازی رایگان

حتما ممکن است برای شما هم پیش آمده‌ باشد که برای استفاده از یک برنامه یا سایت خاص که نیاز به ورود شماره همراه دارد، با پیام «این مورد در کشور شما فعال نیست» مواجه شده باشید. برای رفع این مشکل چاره‌ای جز تهیه و استفاده از شماره مجازی ندارید. در این مقاله قصد داریم بهترین سایت‌ های شماره مجازی رایگان را به شما معرفی کنیم.

1- ساخت شماره مجازی رایگان با سایت phone.com

یکی از بهترین سایت‌‌های شماره مجازی رایگان، سایت phone.com است. طریقه ثبت نام و استفاده از سرویس‌های آن، بسیار ساده است و این امر باعث می‌شود، طیف بیشتری از کاربران از این سایت برای دریافت شماره مجازی استفاده کنند.
با دریافت شماره مجازی از این سایت‌ امکان ضبط و پخش یک پیام صوتی برای مخاطبین را به دست می‌آورید. همچنین امکان ارسال و دریافت پیامک هم برای شماره‌ای که دریافت کرده‌اید، وجود دارد.
این موضوع شما را قادر به استفاده نامحدود و بدون هیچ مشکلی از شماره‌ مجازی می‌کند. علاوه‌ بر‌ این امکان بلاک و مسدود‌ کردن شماره‌های دیگر و دایورت و انتقال آن روی شماره مورد نظر شما فراهم است. این سایت پس از دریافت شماره مجازی، با یک اعلان شما را از هرگونه تماس یا پیامک، آگاه می‌کند و برای همه‌ خدمات خود، پشتیبانی مناسب ارائه می‌دهد.

با دریافت شماره مجازی از phone.com، امکان ضبط و پخش یک پیام صوتی برای مخاطبین را به دست می‌آورید.

2- سایت ساخت شماره مجازی MightyCall.com

این سایت هم جزو بهترین سایت‌های شماره مجازی رایگان، با هدف ارائه یک سیستم تلفنی مناسب برای مشاغل و کسب‌ و کارها است. با دریافت شماره مجازی از این سایت، امکاناتی مانند تماس نامحدود، استفاده از برنامه‌های مختلف سیستم عامل‌های ios و Android، رد یا انتقال تماس‌های دریافتی و امکان گذاشتن پیام صوتی برای شما فراهم می‌شود. شماره‌های مجازی که از طریق این سایت دریافت می‌شود، با هدف کمک به کارکرد مشاغل سازگار خواهد بود.

MightyCall.com جزو بهترین سایت های شماره مجازی رایگان، با هدف ارائه یک سیستم تلفنی مناسب برای مشاغل و کسب‌ و کارها است.

3- شماره مجازی رایگان با سایت GoogleVoice.com

این سایت یکی از مورد اطمینان‌ترین سایت‌های فعال در زمینه شماره مجازی است. سرویس‌های این سایت به‌طور کاملا رایگان ارائه می‌شود. استفاده از این سایت به شدت ساده بوده و تنها با یک حساب جیمیل امکان‌پذیر است.
با شماره‌هایی که از این سایت دریافت می‌کنید امکان دریافت تماس و پیامک از تمام نقاط جهان را دارید. همچنین می‌توانید در دستگاه‌های مختلفی از این شماره‌ها استفاده کنید. به عبارتی شماره‌های مجازی سایت گوگل ویس، چند کاربره و قابل ادغام با برنامه‌های تحت پشتیبانی گوگل، هستند.

 

4- سایت دریافت شماره مجازی رایگان eVoice.com

یکی دیگر از بهترین سایت‌های شماره مجازی رایگان eVoice.com است که شماره‌‌های مجازی خصوصی در سطح بین‌المللی ارائه می‌کند. تفاوتی که این سایت با دیگر رقبایش دارد، امتیازاتی است که برای کاربران خود فعال می‌کند. فعال کردن ویدئو کنفرانس، امکان مبادله اطلاعات از طریق فکس، دسته‌بندی تماس‌ها با پسوندهای خاص تعریف شده، ثبت و ذخیره تماس‌ها و ایجاد زمانبندی برای ارسال پیامک‌های تعریف شده از جمله ویژگی‌هایی است که باعث برتری این سایت می‌شود.

دسته‌بندی تماس‌ها با پسوندهای خاص تعریف شده، ثبت و ذخیره تماس‌ها و ایجاد زمانبندی برای ارسال پیامک‌های تعریف شده از جمله ویژگی‌هایی است که باعث برتری eVoice.com می‌شود.

5- ساخت شماره مجازی رایگان با سایت Bitrix24.com

شماره‌های مجازی ارائه شده در این سایت قابلیت پشتیبانی در تمام دستگاه‌های هوشمند مثل گوشی‌های هوشمند، تبلت، ویندوز و غیره را دارد. برای امنیت بیشتر، این سایت امکان ضبط تماس‌های انجام شده را فراهم می‌کند و همچنین ارسال پیامک هم در آن، وجود دارد.

شماره‌های مجازی ارائه شده در Bittrix24 قابلیت پشتیبانی در تمام دستگاه‌های هوشمند مثل گوشی‌های هوشمند، تبلت، ویندوز و غیره را دارد.

6- سایت Nextiva برای ساخت شماره مجازی بدون برنامه

nextiva در لیست بهترین سایت های شماره مجازی رایگان قرار دارد. شماره‌هایی که در این سایت ارائه می‌شوند برای کسب و کارها قابلیت‌های زیادی فراهم می‌کند. مدیریت این شماره‌ها از طریق برنامه‌هایی که روی گوشی‌های‌ موبایل، لپ تاپ، رایانه ها و تبلت، نصب می‌شود، ممکن است.
ویژگی‌های اصلی شماره‌ها در این سایت شامل تماس نامحدود، تجزیه و تحلیل پیام‌ها و تماس‌ها، ثبت محتوای پیامکی و از همه مهم‌تر، قابلیت ادغام با ابزارهای گوگل و مایکروسافت است که شما را در انجام بهتر امور شخصی و تجاری خود یاری می‌کند.

ویژگی‌های اصلی شماره‌های nextiva شامل تماس نامحدود، تجزیه و تحلیل پیام‌ها و تماس‌ها، ثبت محتوای پیامکی و از همه مهم‌تر، قابلیت ادغام با ابزارهای گوگل و مایکروسافت است که شما را در انجام بهتر امور شخصی و تجاری خود یاری می‌کند.

7- سایت ساخت شماره مجازی Freephonenum.com

این سایت در ارائه شماره‌های مجازی با پیش شماره دو کشور آمریکا و کانادا، محدود است. این شماره‌ها بیشتر برای دریافت پیامک هایی کاربرد دارد که در نصب برنامه‌ها یا عضویت در یک سرویس، نیاز دارید.

Freephonenum.com در ارائه شماره‌های مجازی با پیش شماره دو کشور آمریکا و کانادا، محدود است.

8- سایت شماره مجازی رایگان hs3x.com

hs3x.com یکی از بهترین سایت های شماره مجازی رایگان محسوب می‌شود که فقط شماره‌ مجازی با کد کشور آمریکا را ارائه می‌دهد. همچنین این شماره‌ها فقط برای دریافت پیامک در خود صفحه سایت، فعالیت می‌کنند.

9- سایت Receivefreesms.com برای گرفتن شماره مجازی رایگان

شماره‌های مجازی که توسط این سایت عرضه می‌شود برای دریافت پیامک است. تنوع پیش شماره در این سایت، به ۱۴ کشور بر می‌گردد که امکان انتخاب بیشتری به شما می‌دهد. همچنین کشورهای موجود در این سایت، به‌عنوان شماره‌های کاربردی محسوب می‌شوند.
تنوع پیش شماره در این Receivefreesms.com به ۱۴ کشور بر می‌گردد که امکان انتخاب بیشتری به شما می‌دهد.

10- سایت Receivesms.co

همانطور که از نام سایت مشخص است، شماره‌های این سایت برای دریافت پیامک کاربرد دارند و برای نصب برنامه‌های مختلف که نیاز به کد تایید دارند، قابل استفاده است. این سایت از شماره‌های ۶ کشور پشتیبانی می‌کند. شما باید با قراردادن نیازهای خود در وهله‌ اول و بررسی کاربردها و قابلیت‌های این سایت‌ها، سرویس مورد نیاز خود را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

قوانین سایت‌های شماره مجازی رایگان

همه سایت‌های ارائه دهنده این خدمات، از بهترین سایت های شماره مجازی رایگان گرفته تا آنهایی که کمتر شناخته شده‌اند، قوانین مشترکی دارند که لازم است آنها را رعایت کنید. از جمله:

1. کاربر نباید از این شماره برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده کند.

2. از این شماره برای ارسال محتوای توهین‌آمیز استفاده نشود.

3. کاربر نباید با این شماره به ارائه خدماتی که به دیگران به هرگونه‌ای آسیب می‌زند، بپردازد.

4. در بیشتر اوقات این سایت‌ها تک کاربره هستند و نباید با دیگران به اشتراک گذاشته شوند، مگر این که در خود سایت ]ند کاربره بودن آن ذکر شود.

5. نباید از این سرویس‌ها برای تهدید و سوء‌استفاده از دیگران، بهره برد.
بیشتر قوانین ذکر‌شده مرتبط با عدم سوء استفاده و فعالیت‌های غیرقانونی است و محدودیت خاصی برای استفاده ایجاد نمی‌کند.

تفاوت بین سرویس‌های رایگان و پولی

سرویس‌های رایگان و پولی که در سایت‌های مختلف برای شماره مجازی وجود دارد، تفاوت‌هایی دارند. که در این قسمت بررسی کرده‌ایم.

  • در نسخه‌های پولی سرویس شماره مجازی، قابلیت‌هایی وجود دارند که در نسخه‌های رایگان قابل استفاده نیستند.
  • با دریافت هزینه، این سایت‌ها تعهداتی برای سرویس‌های خود ارائه می‌دهند که در زمان بروز مشکل می‌توانید از پشتیبانی کمک بگیرید. امکان پشتیبانی در بیشتر سرویس‌های رایگان فعال نیست.
  • وقتی یک سرویس شماره مجازی را خریداری می‌کنید، آن شماره به صورت انحصاری به شما اختصاص داده می‌شود و امکان استفاده برای فعالیت‌های دراز مدت به وجود می‌آید.
  • در سرویس‌های رایگان دسترسی آنی وجود ندارد و ممکن است منتظر دریافت شماره بمانید، اما در سرویس پولی به‌طور آنی و لحظه‌ای می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • اگر نیاز به یک قابلیت خاص در استفاده از این شماره‌ها دارید می‌توانید شاخص‌های ارائه شده در نسخه‌های رایگان و پولی را بررسی کرده و سرویس مورد نیاز خود را تهیه کنید.

اگر می‌خواهید با خیال راحت از فضای مجازی استفاده کنید و با هیچ یک از محدودیت‌های گفته شده مواجه نشوید، بهتر است از سایت ارزانسل اقدام به خرید شماره مجازی کنید. ارزانسل امکان خرید شماره مجازی از هر کشوری را با بهترین قیمت برای شما فراهم کرده است.

خرید شماره مجازی از برندهای مختلف
برای خرید کلیک کنید.
  • قیمت ارزان
  • تحویل فوری
  • امنیت بالا

مزایای استفاده از سایت‌های شماره مجازی رایگان

استفاده از سایت‌ها برای دریافت شماره مجازی رایگان، یک روش بهینه و کاربردی است. در این قسمت مزلیای استفاده از این سایت‌ها را برای شما لیست کرده‌ایم.

  •  قابلیت استفاده در هر دستگاه و عدم محدودیت در اجرا

استفاده از سایت در هر مکان و زمان و با هر دستگاهی قابل استفاده است. برخی از اپلیکیشن‌ها تنها قابلیت نصب روی سیستم عامل مشخص را دارند، اما استفاده از این سایت‌ها هیچ محدودیتی ندارد.

  •  پشتیبانی شماره‌های مجازی از مبداهای مختلف

در بیشتر اپلیکیشن‌های شماره مجازی رایگان تنها یک یا چند انتخاب محدود بین کشورها وجود دارد. این گستردگی در انتخاب می‌تواند گزینه خوبی باشد که اگر شماره انتخابی شما پاسخگوی نیازتان نباشد، آن را به کشور و شماره‌ای دیگر تغییر دهید.

  • محیط کاربری ساده و استفاده آسان برای عموم افراد

کار کردن با سایت برای عموم کاربران، ساده و آسان است؛ زیرا نصب یک‌سری از برنامه‌ها تنها با یک سیستم عامل امکان‌پذیر است و در صورت نصب، نحوه دسترسی و مراحل آن می‌تواند سخت باشد.

  • امکان آزمون و خطا برای کاربران

وقتی بابت خدماتی هزینه می‌کنید، دسترسی شما به امکانات محدود به سرویسی که خریداری کرده‌اید است اما وقتی به‌طور رایگان آن را در اختیار داشته باشید می‌توانید سرویس‌ها و شماره‌های مجازی گوناگون را امتحان کنید.

استفاده از سایت‌ها برای دریافت شماره مجازی رایگان، یک روش بهینه و کاربردی است.

معایب دریافت شماره مجازی رایگان از سایت

در کنار مزایایی که برای سایت های شماره مجازی رایگان نام برده‌ایم، معایبی هم وجود دارد که در این قسمت ذکر کرده‌ایم.

  • ترافیک کاربری

رایگان بودن یک سرویس باعث تجمع کاربران می‌شود. در نتیجه ممکن است در عضویت یا طی کردن مراحل با کندی سرعت یا تلاش مجدد روبه‌رو شوید. همچنین ممکن است شماره انتخابی شما قبلا توسط کاربر دیگری، انتخاب شده باشد.

  •  کاهش میزان امنیت و حریم خصوصی

یکی دیگر از معایب سایت‌‌های شماره مجازی رایگان این است که باعث شود یک شماره که توسط کاربری در حال استفاده است، به فرد دیگری هم ارائه شود. این موضوع امنیت شماره‌ها را کاهش می‌دهد.

  • کاهش امکان دسترسی به تماس یا پیامک

شماره‌های ارائه شده توسط این سایت‌ها به دسترسی شما به اینترنت بستگی دارد. در صورتی که شماره را دریافت نکردید، در ابتدا اینترنت خود را چک کنید.

  •  عدم دریافت پشتیبانی

با دریافت شماره مجازی رایگان از سایت‌ها، از هیچ پشتیبانی برخوردار نیستید. ممکن است شما در روند کار خود با اختلال مواجه شوید که قابل حل شدن نیست.

  • شرایط نامناسب برای استفاده در درازمدت

به دلیل رایگان بودن شماره‌ مجازی در این سایت‌ها و همچنین ترافیک کاربری که وجود دارد، دسترسی به این شماره‌ها به صورت یک‌بار مصرف است ونمی‌توان برای زمان طولانی از آنها استفاده کرد.

مراحل استفاده از سایت‌های ساخت شماره مجازی رایگان

در استفاده از این سایت‌ها مراحل مشترکی وجود دارد که به بررسی آن می‌پردازیم.

  1. قدم اول در استفاده از سرویس‌های شماره مجازی رایگان، انتخاب یک کشور است که آن را باید با توجه به نوع استفاده خود تعیین کنید.
  2. در مرحله‌ بعد نیاز به احراز هویت وجود دارد که از طریق ارائه یک ایمیل یا شماره تماس صورت می‌گیرد و پیامی حاوی کد به شما ارسال می‌شود که باید وارد سایت کنید.
  3. در این مرحله سایت به شما یک شماره می‌دهد که با توجه به شرایط سایت می‌توانید در جایگاه‌های مختلف از آن استفاده کنید. ضمن اینکه بعضی سایت‌ها شرایطی دارند که باید در خود سایت، اجرا شود.

این سه مرحله در تمامی سایت‌ها مشترک است. اگر می‌خواهید از مراحل دقیق استفاده از این سایت‌ها مططلع شوید می‌توانید به آموزش ساخت شماره از طریق سایت و برنامه مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کرده‌ایم ۱۰ تا از بهترین سایت‌های شماره مجازی رایگان را به شما معرفی کنیم و نکات لازم برای استفاده را به شما اطلاع دهیم. برای دریافت شماره مجازی با قابلیت‌های دلخواه با ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا