آموزشی

ساختن دو اکانت در واتساپ (آموزش گام به گام و تصویری)

بر خلاف تلگرام، شما نمی‌توانید در واتساپ به راحتی روی یک موبایل دو یا چند اکانت داشته باشید؛ به همین دلیل، باید از طریق برخی روش‌های خاص این کار را انجام دهید. در ادامه این مقاله به ساخت دو اکانت واتساپ در سامسونگ و دیگر گوشی‌های اندرویدی می پردازیم.

ساخت دو اکانت واتساپ در موبایل کار دشواری نیست و به راحتی با انجام روش‌های مختلفی که وجود دارد، می‌توانید این کار را انجام دهید.

نصب و استفاده از برنامه واتساپ بیزینس (Whatsapp Business)

مستقیم و آسان‌ترین روش‌ جهت داشتن دو اکانت واتساپ روی یک گوشی،نصب و استفاده از برنامه واتساپ بیزینس است. این اپلیکیشن که به طور رسمی توسط شرکت واتساپ ارائه شده، به کاربران اجازه باز کردن یک حساب کاربری جداگانه برای استفاده‌های تجاری می‌دهد. با نصب واتساپ بیزینس و استفاده از یک شماره دیگر، قادر به داشتن دو اکانت مجزا در یک دستگاه می‌باشید. این روش به ویژه برای کسانی که نیاز به تفکیک ارتباطات کاری و شخصی دارند، بسیار مناسب است.

این برنامه به راحتی در کنار نسخه معمولی واتساپ قابل استفاده است. با نصب برنامه Whatsapp Business از گوگل‌پلی (برای گوشی‌های اندرویدی) و اپ‌استور (برای گوشی‌های iOS) و استفاده از شماره دومتان، به راحتی در یک گوشی دو اکانت واتساپ مجزا داشته باشید.

خواندن  آموزش ساخت اکانت گوگل ویس در اندروید، آیفون و دسکتاپ

اموزش ساخت دو اکانت همزمان واتساپ در موبایل

 

استفاده از قابلیت Dual Messenger در گوشی‌های سامسونگ

برای کاربران گوشی‌های سامسونگ، استفاده از قابلیت Dual Messenger یک راه حل ایده‌آل برای داشتن دو اکانت واتساپ است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا یک نسخه دیگر از برنامه‌های پیام‌رسانی مانند واتساپ را بدون نیاز به نصب نرم‌افزارهای جانبی، بر روی دستگاه خود داشته باشند. با فعال‌سازی این قابلیت، به راحتی یک نسخه دوم از واتساپ را راه‌اندازی کرده و از شماره دیگری برای ورود به آن استفاده کنید.

برای استفاده از این روش، نیازی به نصب نرم‌افزار ندارید. قبل از توضیح، توجه داشته باشید که این روش فقط برای گوشی‌های اندروید 5.1 به بالا قابل استفاده است.

1. وارد بخش تنظیمات (Setting) گوشی خود شوید.

2. گزینه Advanced یا Advanced features را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

فعال کردن قابلیت پیام‌رسان دوگانه

3. گزینه Dual Messenger را از بین گزینه‌های موجود پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

نحوه استفاده از قابلیت پیام‌رسان دوگانه (Dual Messenger)

4. در این مرحله تمام برنامه‌هایی که قابلیت Dual یا همان دوگانه‌شدن دارند را مشاهده می‌کنید؛ برنامه واتساپ را انتخاب کنید.

آموزش فعال کردن قابلیت پیام‌رسان دوگانه (Dual Messenger)

5. روی گزینه Enable (برای گوشی‌هایی که زبان آن‌ها انگلیسی است) یا فعال‌کردن (برای گوشی‌هایی با زبان فارسی) کلیک کنید.

به همین راحتی، نسخه دیگری از واتساپ روی گوشی شما نصب خواهد شد؛ می‌توانید شماره دیگر خود را وارد کرده و اکانت جدیدی در این پیام‌رسان بسازید. توجه داشته باشید که قابلیت ساخت دو یا چند اکانت با یک شماره وجود ندارد و حتما باید به تعداد اکانت‌ها، شماره هم داشته باشید.

برای مشاهده پیام های حذف شده در واتساپ کلیک کنید.

 

ساختن User Profile برای داشتن اکانت دوم واتساپ

اگر به دنبال روشی متفاوت هستید، ایجاد یک User Profile جدید در گوشی نیز می‌تواند به شما کمک کند تا دو اکانت واتساپ روی یک دستگاه داشته باشید. این روش به شما این امکان را می‌دهد که یک پروفایل جدید با تنظیمات و برنامه‌های جداگانه داشته باشید. در این پروفایل جدید، می‌توانید واتساپ را نصب کرده و با یک شماره دیگر وارد شوید. این روش ممکن است پیچیده‌تر از سایر روش‌ها باشد، اما به شما امکان می‌دهد تا یک محیط کاملاً جداگانه برای کاربری خود ایجاد کنید.این قابلیت برای گوشی‌های سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی طراحی‌ شده‌است؛ برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. وارد Setting شوید و روی Users کلیک نمایید.
  2. این مرحله در هر نوع گوشی اندرویدی، با دیگری متفاوت است. (Add User، multiple user، multiple account و Add Guest account) گزینه‌هایی هستند که باید طبق گوشی‌ اندرویدی که دارید، آن‌ها را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله حساب کاربری جدید یا Guest را بسازید.
  4. برنامه واتساپ را دانلود کنید.
خواندن  تپ سواپ چیست؟ معرفی و آموزش بازی TapSwap

این هم روش دیگری بود که معمولا کاربران از آن استفاده نمی‌کنند. به هر حال، در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از این روش هم فرآیند ساخت دو اکانت واتساپ در موبایل را انجام دهید.

نحوه ساخت دو اکانت واتساپ

استفاده از برنامه‌های Cloner برای ساخت واتساپ دو اکانت

یکی دیگر از روش‌های محبوب برای داشتن واتساپ دو اکانت، استفاده از برنامه‌های Cloner مانند Parallel Space و App Cloner است. این اپلیکیشن‌ها به شما اجازه ایجاد نسخه‌های مشابه از یک برنامه را بر روی گوشی خود را می‌دهند. با استفاده از این برنامه‌ها، به راحتی یک نسخه کلون شده از واتساپ بسازید و از آن برای ورود به اکانت دوم خود استفاده کنید. این روش به شما انعطاف‌پذیری بیش‌تری داده و برای کسانی که قصد استفاده از روش‌های رسمی مانند واتساپ بیزینس را ندارند، گزینه مناسبی است.

اگر به هر دلیلی قصد ندارید از روش‌های بالا استفاده کنید، آخرین روش بهره‌گیری از برنامه‌های Cloner است. Parallel Space و App Cloner از بهترین برنامه‌های Cloner برای انجام این کار هستند.

  1. یکی از برنامه‌های گفته‌شده را از گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود کنید.
  2. برنامه را اجرا کنید. در این بخش، لیست برنامه‌هایی که قابلیت Clone‌شدن دارند را مشاهده خواهید کرد.
  3. واتساپ را انتخاب کرده و روی گزینه Clone کلیک کنید.
  4. نسخه دوم واتساپ به راحتی روی گوشی شما نصب می‌شود.

به همین راحتی می‌توانید با استفاده از برنامه کلونر واتساپ دوم را در موبایل خود نصب کنید؛ این واتساپ، دقیقا مانند همان واتساپی است که دارید و تفاوتی با آن ندارد.

جمع‌بندی و اینکه چگونه دو اکانت واتساپ داشته باشیم؟

در نهایت، باید بگوییم، بسته به نیازها و ترجیح شخصی هر فرد، می‌توانید یکی از روش‌های گفته شده را برای داشتن دو اکانت واتساپ انتخاب کنید. همچنین در خصوص پاسخ سوال “چگونه در واتساپ دو اکانت داشته باشیم” را به صورت کامل پاسخ دادیم. استفاده از واتساپ بیزینس برای کاربردهای تجاری، قابلیت Dual Messenger برای کاربران سامسونگ، ایجاد User Profile برای یک پروفایل جداگانه، و یا استفاده از برنامه‌های Cloner هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما مهم‌ترین نکته این است که تمامی این روش‌ها به شما امکان داشتن همزمان دو اکانت واتساپ روی یک دستگاه را به شما داده تا تجربه کاربری بهتری داشته باشید. شما با استفاده از روش‌های گفته‌شده، به راحتی این کار را روی گوشی‌های اندروید و آیفون خود انجام دهید.

خواندن  راهکارهای ساده برای فعال سازی تلگرام در چند دقیقه؛ از آموزش تا نکات امنیتی

برای خرید شماره مجازی واتساپ می‌توانید از طریق ارزانسل اقدام کنید.

سوالات متداول در رابطه با ساخت دو اکانت واتساپ در موبایل

آیا می‌توان دو اکانت واتساپ روی یک گوشی داشت؟

بله روش‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد که در این مقاله آنها را بررسی کردیم.

چگونه دو اکانت واتساپ روی یک گوشی داشته باشیم؟

با استفاده از روش‌های مختلف مانند نصب واتساپ بیزینس، استفاده از قابلیت پیام‌رسان دوگانه، ساخت User Profile و نصب برنامه‌های Cloner این کار را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا