آموزشی

چرا کد واتساپ نمیاد؟ دلایل و راه‌های رفع ارسال نشدن کد

واتس آپ بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و بسیاری از آنها حداقل یک بار با مشکل عدم دریافت کد تایید واتساپ مواجه شده‌اند. در این مقاله، به دلایل اینکه چرا کد واتساپ نمیاد و راه‌های حل مشکل رایج ارسال نشدن کد تایید می‌پردازیم.

دلایل چرا کد واتساپ نمیاد؟

هنگام ورود به حساب کاربری واتساپ موجود در تلفن جدید، یا نصب مجدد برنامه در تلفن فعلی خود، برای فعالسازی به یک کد 6 رقمی نیاز است که برنامه به طور پیش‌فرض روی شماره تلفن ثبت‌شده ارسال می‌کند. معمولا، 30 تا 60 ثانیه طول می‌کشد تا کد تایید ارسال شود، اما گاهی این کد فعالسازی برای شما ارسال نمی‌شود.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود مشکل دریافت نکردن کد فعالسازی WhatsApp ایجاد شود. بیایید این دلایل را درک کنیم که چرا کد واتساپ نمیاد؟

  • شماره موبایل را اشتباه وارد کرده‌اید.
  • کش واتس اپ؛ از این رو، برنامه به موقع پاسخ نمی‌دهد.
  • تیم WhatsApp درخواست کد شما را دریافت نکرده است. این می‌تواند به این دلیل باشد که واتساپ در کشور شما قطع شده است.
  • اتصال اینترنت ضعیفی دارید.
  • شما از نسخه قدیمی واتس اپ استفاده می‌کنید.
  • این ممکن است به دلیل دانلود برنامه از منبع شخص ثالث نیز باشد.
  • این مشکل ممکن است هنگام تغییر از یک دستگاه قدیمی به جدید رخ دهد.
  • شما از یک برنامه بتا استفاده می‌کنید که دارای برخی اشکالات است.

توجه داشته باشید که هر یک از این احتمالات می‌تواند باعث ایجاد مشکل ارسال نشدن کد تأیید شماره واتساپ برای شما شود.

دلایل چرا کد واتساپ نمیاد؟

 

نحوه رفع مشکل عدم دریافت کد تایید واتساپ

حالا که می‌دانید چرا کد واتساپ نمیاد نوبت آن است که به راه‌حل‌های نیامدن کد فعالسازی واتساپ بپردازیم. هنگامی که با مشکل کد تایید واتساپ مواجه شدید، تا زمانی که یک بار برای همیشه آن را حل نکنید، به هیچ عکس یا ویدیوی مهمی در داخل برنامه دسترسی نخواهید داشت. در زیر برخی از رشته‌هایی که می‌توانید برای حل مشکل عدم دریافت کد تأیید واتس‌اپ انتخاب کنید، آورده شده است.

۱) صبر کردن برای دریافت پیامک یا تماس

گاهی اوقات تاخیر در دریافت کد تایید واتساپ می‌تواند به دلیل مشکلات شبکه یا تاخیر ارائه‌دهنده خدمات باشد. مدتی صبر کنید یا اگر گزینه پیامک کار نمی‌کند، دوباره از طریق تلفن کد را درخواست کنید.

برای اینکه واتس اپ کد تأیید را ارسال نمی کند، می توانید به سادگی منتظر گزینه امتحان مجدد یا Retry باشید. روی آن کلیک کنید تا دوباره کد تایید را دریافت کنید، این بار ممکن است کد تایید را دریافت کنید

خواندن  انتخاب بهترین کیف پول نات کوین، بررسی بهترین گزینه‌ها برای شما

لطفاً توجه داشته باشید که نباید پیامک یا تماس زیادی درخواست کنید و از چند بار کلیک کردن روی آنها خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به مشکل سرور از طرف شما شود.

۲) نصب مجدد واتساپ راهکار نیامدن کد

ممکن است مشکلی در نرم‌افزار برنامه وجود داشته باشد، بنابراین ترفند ساده این است که WhatsApp را حذف کنید و سپس آن را دوباره نصب کنید.

برای این کار برنامه واتس اپ را حذف کنید و سپس مجدد اقدام به نصب آن نمایید. این کار ممکن است فایل‌های حافظه پنهان برنامه را پاک کند.

برای نصب مجدد واتساپ بدون پاک شدن اطلاعات مقاله‌ای دیگر نوشته‌ایم که می‌توانید استفاده کنید.

نصب مجدد واتساپ راهکار رفع مشکل چرا کد واتساپ نمیاد

۳) تکرار فرآیند با گزینه چرا کد واتساپ نمیاد

اگر هنوز کد را دریافت نکرده‌اید، این بار روی «Didn’t receive code» کلیک کنید و سپس «Call me» را انتخاب نمایید.

اکنون یک تماس خودکار برای تأیید دریافت خواهید کرد که خود به خود قطع می‌شود.

پس از تأیید، به مخاطبین خود دسترسی خواهید داشت و نسخه پشتیبان شما در صورت وجود بازیابی می‌شود. واتس اپ شما اکنون باید به درستی کار کند.

تکرار فرآیند با گزینه چرا کد واتساپ نمیاد

۴) بررسی شماره تلفن خود

اطمینان حاصل کنید که شماره تلفن مرتبط با حساب WhatsApp شما صحیح است. اشتباهات تایپی جزئی نیز می‌تواند منجر به مشکل عدم ارسال کد تأیید واتس اپ شود.

به دلیل اشتباهات تایپی کاربران، شرایطی پیش می‌آید که شماره تلفن صحیح را وارد نکرده‌اند و به همین دلیل کد تأیید ارسال شده را دریافت نمی‌کنند.

بنابراین، همیشه قبل از وارد کردن شماره تلفن همراه خود، آن را دوباره چک کنید تا با اشتباه تایپی با سوال چرا کد واتساپ نمیاد روبه‌رو نشوید.

۵) پاک کردن کش واتساپ

روش دیگری که می‌توانید برای رفع مشکل ارسال نشدن کد تایید واتساپ امتحان کنید، پاک کردن کش واتس اپ است. اگر واتساپ با مشکلات موقتی مواجه شده باشد، این راه به کاربران کمک می‌کند.

برای حذف کش واتساپ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به Settings گوشی خود بروید.
  • گزینه Apps را انتخاب کنید.
  • برنامه WhatsApp را بیابید.
  • روی Storage و سپس Clear Cache بزنید.

پس از انجام این کار، دوباره کد فعالسازی را درخواست کنید. این بار ممکن است کد را دریافت نمایید.

پاک کردن کش واتساپ برای رفع مشکل چرا کد واتساپ نمیاد

۶) استفاده از Wi-Fi یا داده تلفن همراه

اگر اتصال اینترنت شما ضعیف یا دچار مشکل است، جابجایی بین Wi-Fi و داده تلفن همراه ممکن است به شما در دریافت کد فعالسازی واتساپ کمک کند.

همچنین می‌توانید اینترنت گوشی خود را قطع نمایید، سپس گوشی خود را روی «حالت هواپیما» قرار دهید. کمی منتظر بمانید. حالا موبایل خود را از حالت هواپیما خارج کنید، اینترنت آن را وصل نمایید و دوباره امتحان کنید.

۷) ریستارت گوشی برای مشکل نیامدن کد واتساپ

گاهی مشکلات خود گوشی منجر به عدم دریافت کد واتساپ می‌شود. یک راه‌اندازی مجدد ساده می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. برای بازخوانی تنظیمات شبکه، تلفن را خاموش و سپس روشن کنید. این کار ممکن است پاسخ چرا کد واتساپ نمیاد باشد.

۸) به‌روز رسانی سیستم و برنامه واتس آپ

بررسی کنید که سیستم عامل شما به‌روز باشد، زیرا نرم‌افزار قدیمی گاهی اوقات می‌تواند باعث مشکلات کد تأیید صحت واتساپ شود.

خواندن  6 روش ساخت اکانت Ebay

همچنین مطمئن شوید که از آخرین نسخه واتس اپ استفاده می‌کنید. همیشه نسخه اصلی آن را از منابع رسمی مانند وب‌سایت یا فروشگاه Play دانلود کنید. از دانلود برنامه هایی مانند GBWhatsApp که می‌تواند باعث ایجاد این مشکل و حتی مسدود کردن حساب شما در آینده شود، خودداری کنید.

به‌روز رسانی سیستم و برنامه واتس آپ برای حل خطای چرا کد واتساپ نمیاد

۹) تماس با پشتیبانی واتس اپ

اگر هیچ یک از راه‌حل های بالا برای حل مشکل چرا کد واتساپ نمیاد کار نکرد، می‌توانید برای درخواست کمک با تیم پشتیبانی واتس اپ تماس بگیرید. می‌توانید «Help» را از گوشه سمت راست بالای صفحه تأیید کد WhatsApp انتخاب کنید. همچنین می‌توانید شکایت خود را در اینجا گزارش دهید.

تمام مشخصاتی که خواسته‌اند را در فرم وارد کنید. پس از اتمام، ایمیلی دریافت خواهید کرد که تأیید می‌کند مشکل شما را حل کرده است. هنگامی که این را دریافت کردید، می‌توانید بلافاصله دوباره کد فعالسازی واتساپ را درخواست کنید. حتما پیام های اسپم را نیز بررسی کنید تا از دست ندهید.

تماس با پشتیبانی واتس اپ برای رفع مشکل چرا کد واتساپ نمیاد

۱۰) بررسی فعالیت برنامه WhatsApp

ممکن است بپرسید که چرا نیاز به بررسی فعالیت برنامه واتساپ وجود دارد! گاهی اوقات، ما به یک دستگاه جدید سوئیچ می‌کنیم و ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که کد را در دستگاه قدیمی خود دریافت کنیم، جایی که Pause App Activity فعال است. این امر می‌تواند منجر به توقف موقت برنامه موبایل شما شود زیرا مدتی است که از آن استفاده نشده است.

برای جلوگیری از این امر، می‌توانید بررسی کنید که آیا برنامه متوقف شده است یا خیر. اگر بله، برای خاموش کردن توقف موقت فعالیت برنامه، این مراحل را دنبال کنید:

  • به تنظیمات تلفن خود بروید.
  • به قسمت Apps بروید و روی آن کلیک کنید.
  • اپلیکیشن WhatsApp را از لیست برنامه خود بیابید و آن را باز کنید.
  • اطلاعات برنامه واتساپ در صفحه بعدی ظاهر می‌شود.
  • به پایین اسکرول کنید و روی Unused app settings بزنید.
  • گزینه «Pause app activity if unused» را با گذاشتن روی OFF خاموش کنید.
  • پس از انجام این مراحل، می‌توانید با درخواست مجدد کد تأیید واتس‌اپ، دوباره ثبت‌نام کنید. این ممکن است مشکل چرا کد وانساپ نمیاد را به طور کلی برطرف کند.

۱۱) چک کردن پیام‌های اسپم

گاهی تلفن‌های هوشمند پیشرفته به طور خودکار پیامک‌های زیادی را به عنوان هرزنامه شناسایی کند و آنها را در صندوق ورودی اصلی خود دریافت نکنید. این می‌تواند دلیل این باشد که چرا کد واتساپ نمیاد و سبب مشکل عدم دریافت کد تایید واتساپ شود.

برای حل این مشکل، بهتر است پوشه اسپم برنامه SMS خود را بررسی کنید.

بررسی اس‌ام‌اس اسپم در گوشی اندروید:

  • به برنامه SMS بروید.
  • روی آیکون منو بزنید.
  • حالا Spam & Blocked (هرزنامه و مسدود شده‌ها) را انتخاب کنید.
  • حالا چک کنید که پیامک کد تایید واتساپ در میان آنها نباشد.

چک کردن فولدر اسپم برای رفع مشکل چرا کد واتساپ نمیاد

چک کردن پیامک اسپم در آیفون:

  • برنامه اس‌ام‌اس‌های خود را باز کنید.
  • گزینه Filter و سپس Junk را از منو انتخاب نمایید و پیامک‌ها را بررسی کنید.

چک کردن فولدر اسپم برای رفع مشکل چرا کد واتساپ نمیاد

۱۲) دریافت کد واتساپ از طریق ایمیل یا تماس

اگر هنوز کد امنیتی واتساپ را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید هویت خود را با یک تماس از دست رفته (missed call) یا شناسه ایمیل (email ID) تأیید کنید. واتساپ یک تماس از دست رفته ارسال می‌کند و گزارش تماس‌ها را برای تأیید هویت شما بررسی می‌کند.

خواندن  هر آنچه لازم است برای کسب درآمد از همستر کامبت بدانید!

توجه: واتس اپ ممکن است برای دسترسی به گزارش تماس‌ها درخواست اجازه کند.

مرحله 1: واتساپ را باز کنید و شماره موبایل خود را وارد کنید. دکمه Next را بزنید.

مرحله 2: برای تأیید شماره خود، Continue را بزنید.

دریافت کد واتساپ از طریق ایمیل یا تماس برای رفع مشکل چرا کد وانساپ نمیاد

دریافت کد واتساپ از طریق ایمیل تنها در صورتی در دسترس است که قبلاً آدرس ایمیلی را هنگام تنظیم واتس‌اپ یا تأیید دو مرحله‌ای اضافه کرده باشید. در این صورت، به سادگی گزینه دریافت کد در ایمیل خود را انتخاب کنید.

۱۳) تغییر زبان گوشی راه‌حل چرا کد واتساپ نمیاد

بهتر است هر مشکل مربوط به اتصال یا تنظیمات را حل کنید. دو راه برای این کار وجود دارد. یکی این است که واتساپ را مجددا نصب کنید (که پیشتر توضیح دادیم) و راه دیگر این است که زبان دستگاه را تغییر دهید.

توجه: زبانی را انتخاب کنید که بتوانید بخوانید و بفهمید زیرا برای تغییر زبان WhatsApp به آن نیاز دارید.

کاربران آیفون می‌توانند به Settings و سپس General بروند. سپس Language & Region را انتخاب کنند. حالا روی Add Language بزنند و زبان دلخواه خود را برگزینند.

تغییر زبان گوشی راه‌حل چرا کد واتساپ نمیاد

کاربران اندروید نیز باید به Settings بروند و گزینه General management را بیابند. روی Language و سپس Add language بزنند و زبان مد نظرشان را از میان گزینه‌ها انتخاب نمایند.

تغییر زبان گوشی راه‌حل چرا کد واتساپ نمیاد

۱۴) دریافت کد در واتساپ بیزینس

در حالی‌که این روش ممکن است کمی مبهم به نظر برسد، در گذشته برای برخی از کاربران کارآمد بوده است. بنابراین، تلاش کردن ضرری ندارد. بعلاوه، شما در واقع به WhatsApp Business نمی‌روید، بلکه از این برنامه برای رفع مشکل عدم دریافت کد فعالسازی واتساپ استفاده می‌کنید.

بنابراین، پس از دریافت کد، آن را وارد نکنید. در عوض، به واتس اپ عادی برگردید و سعی کنید کد را دریافت کنید.

۱۵) ارسال کد فعالسازی در دستگاه دیگر

هم ایده و هم اجرای این اصلاح شبیه به اصلاح بالا است. WhatsApp را دانلود و بر روی دستگاه اضافی خود نصب کنید یا حساب را به یک برنامه موجود اضافه کنید. در طول فرآیند تأیید، کد را تولید کنید، اما از آن استفاده نکنید.

به دستگاه اصلی خود برگردید و دوباره روند تأیید را امتحان کنید. شما باید کد امنیتی را بدون مشکل دریافت کنید.

ارسال کد فعالسازی در دستگاه دیگر راه حل مشکل چرا کد واتساپ نمیاد

 

مروری بر راهکارهای نیامدن کد فعالسازی واتساپ

مواجه شدن با مشکل عدم دریافت کد تایید واتساپ می‌تواند ناامیدکننده باشد، اما خبر خوب این است که این یک مشکل رایج با راه‌حل‌های در دسترس است. با دنبال کردن راهکارهای آسان ذکر شده در مقاله، می‌توانید به استفاده از واتس اپ بازگردید.

در این مقاله به علت سوال متداول چرا کد واتساپ نمیاد پرداختیم و راه‌حل‌های رفع آن را بیان کردیم. هنگامی که این راه‌حل‌ها را امتحان کردید، مشکل کد تأیید WhatsApp را با موفقیت حل خواهید کرد.

در بخش نظرات به ما بگویید که شما چه راهکاری برای حل مشکل ارسال نشدن کد تایید واتساپ دارید؟

سوالات متداول چرا کد واتساپ نمیاد؟

آیا می‌توانم واتساپ خود را در تلفن دیگری بدون کد تایید باز کنم؟

هنگام استفاده از تلفن دوم یا تلفن جدید، می‌توانید از همان حساب واتساپ که در تلفن قبلی داشتید استفاده کنید. هیچ پیامک یا کد تایید مورد نیاز نیست. فقط یک کد ۶ رقمی در واتساپ دستگاه قدیمی شما ظاهر می‌شود که برای ورود باید آن را در گوشی جدید وارد کنید.

چگونه بررسی کنیم که شماره تلفن شما توسط واتس اپ مسدود شده است؟

به دنبال علائمی مانند عدم مشاهده لست سین و وضعیت آنلاین، ناتوانی در مشاهده عکس پروفایل مخاطب یا تغییرات وضعیت، پیام‌هایی که فقط یک علامت را نشان می‌دهند و تلاش‌های ناموفق برای تماس باشید. اگرچه ممکن است این شاخص‌ها مسدود شدن را نشان دهند، اما تأیید مطلق نیستند.

چگونه کد 6 رقمی خود را برای واتساپ دریافت کنم؟

اگر قبلا تایید دو مرحله‌ای را در واتس‌اپ با آدرس ایمیل تنظیم کرده‌اید، می‌توانید کد را در آدرس ایمیل خود نیز دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا