آموزشی

ChatGPT یا Gemini؛ بررسی 0 تا 100 دو رقیب قدرتمند

اگر در حوزه تولید محتوای متنی فعالیت می‌کنید یا سررشته کوچکی در این زمینه دارید، بدون شک با ChatGPT یا Gemini آشنا هستید. برای بسیاری از کاربران این سوال به وجود آمده که از بین چت جی‌‌پی‌تی و جمینی، کدام سایت بهتر است. در این مقاله از ارزانسل قصد داریم به مقایسه این دو ابزار قدرتمند بپردازیم.

اگر قصد دارید بین chat gpt یا gemini یک مورد را انتخاب کنید، بدون شک باید به بررسی فاکتورهای مختلفی که در این مقاله بیان شده‌اند، بپردازید.

ChatGPT یا Gemini؛ کدام بهتر است؟

برای اینکه بفهمیم کدام یک از این دو هوش مصنوعی قدرتمند عملکرد بهتری دارند، حتما باید فاکتورهای زیادی را مورد بررسی قرار دهیم. اما در این‌جا قصد داریم با بررسی کردن چند فاکتور مختصر، برنده مقایسه را مشخص کنیم.

یکی از موارد مهم از نظر اکثر کاربران، دسترسی آسان و البته توسعه‌دهندگان این دو هوش مصنوعی هستند. شما به راحتی با استفاده از یک ایمیل، می‌توانید به ChatGPT که توسط OpenAI توسعه‌ پیدا کرده‌است، دسترسی داشته باشید.

برای دسترسی به گوگل جمینی هم تنها نیازمند یک حساب کاربری گوگل هستید. همانطور که از نام این هوش مصنوعی هم می‌توان فهمید، توسعه‌دهنده آن گوگل است.

چگونه در ایران اکانت ChatGPT بسازیم؟

هزینه ChatGPT یا Gemini؛ کدام یک به‌صرفه‌تر است؟

هزینه فاکتور مهمی است که بسیاری از کاربران به آن توجه ویژه‌ای دارند. چت جی‌پی‌تی معمولی و نسخه رایگان کیفیت چندان بالایی ندارد؛ به همین دلیل، برخی از کاربران که پروژه‌های حرفه‌ای دارند، باید از ChatGPT plus استفاده کنند. استفاده از چت جی‌پی‌تی پلاس به صورت رایگان ممکن نیست و باید هزینه اشتراک را به صورت ماهانه پرداخت کنید.

در طرف دیگر مقایسه، گوگل جمینی حضور دارد. استفاده از این هوش مصنوعی کاملا رایگان است؛ به همین دلیل، کاربران بیشتری به سمت استفاده از Gemini سوق داده‌ شده‌اند.

هزینه ChatGPT یا Gemini؛ کدام یک به‌صرفه‌تر است؟

اگر قرار باشد در بخش هزینه ChatGPT و Gemini یکی را انتخاب کنیم، با توجه به نظر کاربران و متخصصین، جمینی انتخاب بهتری خواهد بود؛ چرا که رایگان است و نیاز به پرداخت اشتراک ندارد.

بررسی صحت اطلاعات در ChatGPT و Gemini

برای تولیدکنندگان محتوا و حتی محققانی که از این دو هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، صحت اطلاعات فاکتور به شدت مهمی است. زمانی که اطلاعات ارائه‌شده توسط ChatGPT و یا Gemini صحت نداشته باشد، کاربران با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

جمینی در مقایسه با نسخه معمولی و رایگان چت جی‌پی‌تی، اطلاعات دقیق‌تر و صحیح‌تری را در اختیار کاربران می‌گذارد؛ البته توجه داشته باشید که تنها نسخه معمولی و رایگان چت جی پی تی چنین شرایطی دارد. با پرداخت هزینه ماهانه و استفاده از چت جی‌پی‌تی پلاس، می‌توانید به به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات دست پیدا کنید.

مزایا و معایب ChatGPT و Gemini

در ادامه به معرفی مزایا و معایب هرکدام از این دو هوش مصنوعی محبوب می‌پردازیم.

مزیت های ChatGPT

از مزیت‌ های چت جی پی تی می‌توان به مواردی مانند تولید محتوای آسان، تولید تصاویر زیبا و منحصربه‌‎فرد، کدنویسی و رفع ارورهای مختلف و حل مسائل پیچیده ریاضی اشاره کرد. شما با استفاده از بهترین نسخه ChatGPT می‌توانید از این مزایا بهره‌مند شوید. البته توجه داشته باشید که استفاده از نسخه‌های بالاتر مانند چت جی‌پی‌تی 4 می‌تواند گزینه بهتری برایتان باشد. در مقایسه با جمینی، چت جی‌پی‌تی برای گرفتن ایده گزینه بهتری خواهد بود.

معایب ChatGPT

برخی از معایب چت جی پی تی مربوط به خود این هوش مصنوعی و برخی دیگر از معایب مربوط به لوکیشن و موقعیت جغرافیایی کاربران است؛ برای مثال، فیلتر بودن استفاده از این سایت برای کاربران ایرانی و آی‌پی ایران را نمی‌توان به صورت مستقیم، از معایب چت جی‌پی‌تی دانست. اما معایبی مانند عدم پاسخگویی به برخی از سوالات کاربران، قطع گفتگو ناگهانی در حین گفتگو با کاربر و همچنین تولیدمحتوای تکراری در برخی از موارد و شرایط را می‌توان به صورت مستقیم، از معایب ChatGPT دانست.

مزیت های Gemini

بدون شک از بهترین مزیت های جمینی می‌توان به رایگان بودن و قابلیت تولیدمحتوای خلاقانه و جذاب اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که در برخی موارد هم اطلاعات ارائه‌شده توسط این هوش مصنوعی، نیاز به صحت‌سنجی دارند.

جمینی پاسخ‌های طولانی‌تر و البته ساده‌تری در مقایسه با چت جی پی تی به کاربران می‌دهد. به طور کلی اگر قرار باشد بین ChatGPT و Gemini یک مورد برای تولید محتوا انتخاب شود، گزینه مناسب‌تر جمینی خواهد بود.

مزیت های Gemini نسبت به ChatGPT

معایب Gemini

جمینی هم مانند چت جی پی تی در ایران فیلتر است و نمی‌توان با آی‌پی ایران در آن فعالیت کرد؛ تنها موردی که در بخش معایب جمینی می‌توان به آن اشاره کرد، همین مورد است. همچنین احتمال تولیدمحتوای تکراری و ارائه پاسخ‌های کاملا یکسان به کاربران در جمینی در مقایسه با ChatGPT، نسبتا کمتر است.

اگر برای ثبت‌نام در چت جی‌پی‌تی نیاز به خرید شماره مجازی ChatGPT دارید، ارزانسل همراه شما خواهد بود تا بهترین شماره‌ها را با قیمت مناسب در اختیارتان قرار دهد.

آنچه در مقایسه چت جی پی تی و جمینی بررسی کردیم

در این مقاله از ارزانسل به سوال ChatGPT یا Gemini بهتر است را پاسخ دادیم و این دو هوش مصنوعی قدرتمند را با یکدیگر مقایسه کردیم. شما می‌توانید با توجه به این مقایسه و البته نیازهایی که دارید، از یک یا هر دو سایت استفاده کنید.

سوالات متداول مقایسه بین چت جی پی تی و جمینی

ChatGPT بهتر است یا Gemini؟

در برخی از بخش‌ها chat gpt و در برخی دیگر از بخش‌ها جمینی عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. با این حال، جمینی را می‌توان کمی بهتر از چت جی‌پی‌تی دانست.

آیا برای استفاده از ChatGPT یا Gemini باید هزینه پرداخت کنیم؟

خیر؛ برای استفاده از جمینی نیاز به پرداخت پول ندارید؛ اما اگر قصد بهره‌مندی از امکانات و قابلیت‌های بیشتر چت جی‌پی‌تی را دارید، باید به صورت ماهانه اشتراک خریداری کنید و از نسخه پلاس این هوش مصنوعی بهره بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا