آموزشی

استیک نات کوین چیست؟ نحوه استیک نات کوین (مراحل Stake Not Coin)   

اگر از طرفدارن بازی تلگرامی نات کوین هستید، ممکن است با مفهوم استیکینگ در آن برخورده باشید و برایتان سوال شده باشد، استیک نات کوین چیست؟

استیک نات کوین به معنای قفل کردن توکن‌های نات کوین برای مدت مشخصی به منظور حمایت از شبکه آن است. کاربران با این کار به شبکه بازی کمک می‌کنند و در ازای این مشارکت پاداش‌هایی به صورت توکن‌های نات کوین دریافت می‌کنند. استیکینگ نات کوین از اردیبهشت 1403 شروع شده و کاربران می‌توانند این ارز را از صرافی‌های مختلف خریداری کرده و در کیف پول‌های تراست ولت یا کیف پول تون‌کیپر استیک کنند. این فرآیند شامل تأیید قوانین و قفل کردن توکن‌ها برای مدت 30 روز است.

حال اینکه آموزش استیکینگ نات کوین و نحوه استیک کردن آن به چه صورت است و اصلا چه مزایا و معایبی دارد، موضوعاتی هستند که در این مقاله قصد داریم در مورد آن‌‍‌ها صحبت کنیم. پس تا انتهای این مطلب را بخوانید.

استیک نات کوین چیست؟

استیکینگ توکن‌های NOT در بازی نات کوین، یکی از استراتژی‌های تیم توسعه برای جلب مشارکت کاربران و حفظ ارزش این ارز دیجیتال است. در واقع استیکینگ نات کوین یک روش محبوب سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال است که در آن کاربران با قفل کردن توکن‌های خود برای مدت معینی، به امنیت و پایداری نات کوین کمک می‌کنند و در عوض پاداش دریافت می‌کنند. این برنامه تحت عنوان «Explore & Earn» طراحی شده و سه سطح مختلف پاداش (برنز، نقره‌ای و طلایی) دارد که کاربران با پیشرفت در این سطوح پاداش بیشتری کسب می‌کنند. 

خواندن  آموزش ساخت اپل آیدی با 3 روش کاربردی

پاداشی که کاربران نات کوین در ازای استیکینگ دریافت می‌کنند، به صورت مقدار معینی از توکن NOT ارائه می‌شود. این مقدار بسته به هر کمپین و سطح کاربر متفاوت است؛ به این معنا که با پیشرفت در سطوح مختلف، کاربران می‌توانند با سرعت بیشتری از یک کمپین خاص توکن نات دریافت کنند.

کاربران با استیک نات کوین می‌توانند درآمد غیرفعال داشته باشند و افرادی که این کار را انجام می‌دهند “استیکر” نام دارند.

استیک نات کوین چیست

چطور نات کوین را استیک (Unstake) کنیم؟ آموزش استیکینگ نات کوین

برای دریافت آموزش استیکینگ نات کوین، ابتدا باید کیف پول یا پلتفرم مناسب انتخاب کنید که قابلیت استیک کردن را داشته باشد. اگر نات کوین را در صرافی‌ها خریداری کرده‌اید، می‌توانید آن را به کیف پول تراست ولت انتقال دهید. اما اگر از بازی تلگرامی نات کوین استفاده می‌کنید، می‌توانید با انتقال نات کوین به ولت تلگرام یا کیف پول تون‌کیپر استیک کنید. 

آموزش استیک نات کوین

آموزش استیکینگ نات کوین در کیف پول تون‌کیپر

با توجه به اینکه امکان احراز هویت در صرافی بای بیت و بایننس و برای افراد ایرانی وجود ندارد و کیف پول تلگرام هم تحریم است، پیشنهاد می‌کنیم از تون‌کیپر استفاده‌کنید. در ادامه آموزش استیکینگ نات کوین در کیف پول تون‌کیپر آمده است. ابتدا کیف پول Tonkeeper را نصب و رمز آن را تعیین کنید. در ادامه مراحل زیر را انجام دهید:

  • به ربات بازی نات کوین رفته و روی گزینه Claim کلیک کنید.
  • از فهرست باز شده، گزینه Connect Wallet را انتخاب کنید.

راه استیک نات کوین

  • پس از باز شدن کیف پول تون‌کیپر، بر Connect Wallet کلیک کنید.

چگونه استیک نات کوین انجام دهم

  • سپس برنامه نات کوین در تلگرام باز می‌شود. روی گزینه فلش (↑) کلیک کنید؛ در صورت استیک، توکن نات کوین به مدت 30 روز قفل می‌شود.
  • در صفحه جدید روی Level Up earn more و سپس روی Continue بزنید.
  •  سپس Stake for 30 days را انتخاب و بر I confirm ضربه بزنید.

نحوه آموزش استیک نات کوین

پس از اختصاص موجودی به بخش استیکینگ نات کوین، موجودی کاربر صفر می‌شود و برای دریافت پاداش، کاربر باید در کمپین‌های نات کوین شرکت کند و مأموریت‌ها را انجام دهد. مأموریت‌هایی مثل دنبال‌کردن صفحات اکوسیستم تون کوین در شبکه‌های اجتماعی که بسیار ساده است و در طول بازی برای انجام آن‌ها کاربر راهنمایی می‌شود.

خواندن  مراحل پاک کردن گلوبال سرچ تلگرام (حذف تاریخچه جست‌وجوها)

چطور نات کوین استیک‌شده خود را برداشت کنیم؟ آن استیک (Unstake) کردن 

برای آن‌که نات کوین‌های استیک‌شده خود را برداشت کنید، ابتدا به ربات تلگرامی نات کوین بروید و روی آیکون برداشت در صفحه اول کلیک کنید. سپس گزینه Withdraw to wallet را انتخاب کنید. برای تأیید روی Confirm and Send کلیک کنید تا عملیات برداشت شما نهایی شود. ممکن است عملیات برداشت تا ۴۸ ساعت زمان ببرد. در نهایت توکن‌های آزاد شده را به کیف پول اختصاصی خود منتقل کنید. 

آموزش استیک نات کوین

در نظر داشته باشید که با برداشت نات کوین، ممکن است مزایای سطح کاربری مربوط به استیکینگ را از دست دهید.

پاداش استیک نات کوین

پاداش استیک نات کوین به میزانی است که در ازای قفل کردن توکن‌های آن در بازی برای مدت مشخص، دریافت می‌کنید. به این ترتیب هر چه مدت زمانی بیشتری توکن‌های خود را استیک کنید، پاداش بیشتری کسب خواهید کرد. 

همچنین تیم توسعه بازی در کانال تلگرامی و حساب توییتر رسمی خود اعلام کرده‌اند کمپین‌ها و پیشنهادات بیشتری برای دریافت پاداش معرفی خواهند کرد و هرچه کاربران به سطوح کاربری بالاتری مانند Gold و Platinum برسند، کمپین‌های بیشتری برای آنان فعال خواهد شد.

مزایای استیک نات کوین چیست؟

مزایای زیر را می‌توانیم به عنوان فواید Stake Not Coin در نظر بگیریم:

  • استیک نات کوین می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد موازی برای سرمایه‌گذاران عمل کند، زیرا با قفل کردن توکن‌ها، پاداش‌هایی در قالب توکن‌های اضافی به آنها ارائه می‌دهد.
  • استیکینگ به تامین امنیت و استحکام شبکه بلاکچین کمک می‌کند.
  • استیکینگ نسبت به فرآیند ماینینگ که انرژی زیادی مصرف می‌کند، با مصرف انرژی کمتری همراه است.

مزایای استیکینگ نات کوین

معایب استیک نات کوین چیست؟ 

معایب استیک نات کوین شامل موارد زیر است:

  • نوسانات بازار می‌تواند ارزش توکن‌های استیک شده را تحت تأثیر قرار دهد، که این امر می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری را افزایش دهد.
  • خطر اسلاشینگ وجود دارد و در صورتی که یک اعتبارسنج (validator) خطایی مرتکب شود، ممکن است بخشی از توکن‌های استیک شده به عنوان جریمه کاهش یابند.
  • برای دریافت پاداش‌ها، توکن‌ها برای مدت مشخصی قفل می‌شوند که این امر نقدشوندگی و دسترسی سریع به دارایی‌ها را محدود می‌کند.
خواندن  ردیابی شماره مجازی تلگرام چگونه انجام می شود؟

نحوه کلیم نات کوین به چه صورت است؟

حال که 30 روز گذشته است و می‌خواهید درآمد حاصل از استیک خود را برداشت کنید، باید با کلیم کردن نات کوین این درآمد را به کیف پول خود منتقل کنید. برای این کار همانطور که قبلا هم اشاره کردیم نیاز است از قبل کیف پول خود را به شبکه TON متصل کرده باشید. سپس با استفاده از گزینه Claim می‌توانید پاداش‌های خود را دریافت کنید.

چگونه استیک نات کوین را کلیم کنم

پرداخت کارمزد کلیم نات کوین به چه صورت است؟

برای پرداخت کارمزد کلیم نات کوین، باید کارمزد تراکنش‌های شبکه تون کوین را پرداخت کنید. مقدار دقیق کارمزد بستگی به نوع و اندازه تراکنش می‌تواند متفاوت باشد، اما برای انجام یک تراکنش claim، معمولاً مقدار کمی از توکن TON در کیف پول شما کافی است. به عنوان مثال، با داشتن تقریباً ۲ دلار توکن TON در کیف پول خود، می‌توانید به راحتی claim کنید.

خلاصه و جمع‌بندی استیکینگ نات کوین

استیک نات کوین به معنای قفل کردن توکن‌های نات کوین برای حمایت از شبکه و دریافت پاداش است. کاربران می‌توانند نات کوین را از صرافی‌ها خریداری کرده و در کیف پول‌هایی مانند تراست ولت یا تون‌کیپر استیک کنند. فرآیند استیکینگ شامل تأیید قوانین و قفل کردن توکن‌ها برای 30 روز است.

برای استیکینگ، کیف پول مناسب را انتخاب کرده، آن را به ربات تلگرامی نات کوین متصل و توکن‌های خود را قفل کنید. پاداش‌های استیکینگ بسته به مدت زمان قفل کردن توکن‌ها متفاوت است.

آیا شما هم تا به حال استیک نات کوین را انجام داده‌اید؟ جربه خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول شما در استیک کردن نات کوین

استیک نات کوین و کاربردهای آن چیست؟

استیک نات کوین به معنای نگه‌داری رمزارز در یک کیف پول دیجیتال برای مدت زمانی مشخص است که این فرآیند اغلب با دستمزدی همراه بوده که توسط خود شبکه تعیین شده است.

چگونه می‌توان استیک نات کوین را خریداری و نگهداری کرد؟

برای خرید و نگهداری استیک نات کوین، ابتدا نیاز است که رمزارز مربوط را در یک کیف پول دیجیتال ذخیره کنید. سپس با استفاده از قابلیت استیکینگ بازی می‌توانید رمزارز خود را برای دریافت پاداش، ارائه دهید.

آیا استیک نات کوین ریسک دارد و چگونه می‌توان آن را مدیریت کرد؟

مانند هر نوع سرمایه‌گذاری دیگر، استیک نات کوین دارای ریسک‌های خود خواهد بود، از جمله تغییرات قیمت رمزارز.

برای مدیریت ریسک، می‌توانید به دقت شرایط و قوانین شبکه را بررسی کرده و از کیف‌پول امن و معتبر استفاده کنید.

المیرا فرهنگ نیا

المیرا فرهنگ‌نیا هستم و با ارائه بهترین راهنمایی‌ها و استراتژی‌ها در مقالاتم، شما را در شناخت دنیای مجازی و راه‌های بهره‌بردن از آن کمک می‌کنم! تجربه چندین ساله من در نویسندگی و تخصص در سئو این امکان را می‌دهد که نیازهای شما را به درستی تشخیص و مطالبی جذاب و کاربردی ارائه دهم. با من همراه شوید تا به سوی موفقیت در دنیای آنلاین قدم برداریم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا